סיבוכים לאחר ניתוח הגדלת חזה

סיבוכים לאחר ניתוח הגדלת חזה

טכנולוגיה חדשנית, שיטות רפואיות מתקדמות, צוות מומחה ומכשור מקצועי בסטנדרטים בינלאומיים– אלו בין השאר מאפיינים כיום את ניתוחי הגדלת החזה המתבצעים בארץ ובעולם. לצד אלו ובדומה לכל הליך ניתוחי, ניתוח הגדלת חזה כרוך בסיבוכים פוטנציאליים.

לניתוח הגדלת חזה קיימים מספר סיכונים. סיכונים מסוימים לטווח קצר עשויים להופיע מיד לאחר הניתוח ואילו סיכונים אחרים לטווח הארוך, עשויים להופיע אפילו כשנה לאחר הניתוח. להלן, הסיבוכים המשמעותיים שכדאי שכל אחת תכיר לפני שהיא מחליטה על ביצוע הניתוח:

כאבים אחרי ניתוח הגדלת חזה

אי אפשר לנבא כמה יכאב, אבל כאבים בדרך כלל מלווים את הגדלת החזה. חלק מהנשים חוות כאבים קשים וחלק לא חוות כאבים כלל. הכנסת הסיליקון מתחת לשריר אכן מייצרת כאב, כי כדי לשים את הסיליקון שם יש צורך לנתק את השריר מהצלעות. הכאבים אמורים להיעלם לאחר שבוע, ואם הם לא נעלמים כדאי להיוועץ ברופא.

זיהום

שוב, בדומה להליכים כירורגיים המתבצעים במגוון תחומים, גם בניתוח הגדלת החזה קיים סיכוי לזיהום. הזיהום עשוי להופיע מספר ימים עד שבועות לאחר הניתוח. תופעות הלוואי של הזיהום הן בין השאר חום, כאב חריג ולרוב גם אדמומיות או שינוי צבע הפצע שלאחר הניתוח. עם הופעת הסממנים הללו המצביעים על החשש לזיהום, יש לפנות במהירות לבדיקת רופא. שיטת הטיפול בזיהום תיקבע על פי מידת חומרתו – במקרים מסוימים ניתן יהיה לטפל בו על ידי אנטיביוטיקה ובמקרים חמורים, יהיה צורך בהסרת השתל.

קרע השתל

מעטפת הסיליקון של השתלים עשויה להיקרע כתוצאה מפגם בשתל, מתאונה או פציעה, מחתך שגוי במהלך הניתוח או בעקבות הזדקנות השתל. סימפטומים לקריעת השתל יהיו נפיחות באזור החזה, רגישות יתר או חוסר תחושה בשדיים וגם כאב. באמצעות ביצוע בדיקת MRI ניתן יהיה לאבחן אם אכן מדובר בקרע ולרוב, הסרת השתל תהיה הכרחית לטיפול בסיבוך.

התקשות והתכווצות קופסית של השתל

סביב שתל הסיליקון צומחת במשך הזמן רקמה טבעית הנקראת קופסית. רקמה זו, מבודדת את השתל מהגוף ובכך מגינה עליו. במידה ותתרחש התעבות יתר של הקופסית, תיגרם התקשות של השתל. קיימות כמה רמות של תופעת ההתקשות כאשר רובן קלות ולרוב אינן מפריעות כלל למטופלת. רמה חמורה יותר של התקשות הקופסית תגרום למצב הנקרא התכווצות קופסית. תופעה זו עשויה לגרום לעיוות צורת השד, לכאבים או לחוסר בתחושה. אפשרויות הטיפול בתופעת ההתכווצות הקופסית הן מגוונות ומותאמות לחומרת ההתכווצות – במקרים רבים ניתן יהיה לטפל בתופעה על ידי עיסוי השדיים ומתן תרופות אנטי דלקתיות ולעיתים יהיה צורך בניתוח מתקן. חשוב לומר כי אין לצפות את תופעת ההתכווצות הקופסית קודם הניתוח ולכן, קשה לומר מיהן המטופלות אשר נמצאות בקבוצת הסיכון לכך.