תרגילים לאחר ניתוח חזה

תרגילים לאחר ניתוח חזה

לאחר כל מעבר של הליך ניתוחי, ישנן הוראות מדויקות מהרופא המנתח כיצד להתנהג, מבחינה זו אין שוני לאחר ניתוח הגדלת חזה. לרוב לאחר הניתוח הרופא ימליץ על כמה תרגילים לאחר ניתוח חזה שיסייעו לטיפול הראשוני בשתל שזה עתה הוחדר לשד ושיסייעו לתהליך החלמה טוב יותר. תרגילים אלו עוזרים לשתלים להתייצב במיקום החדש שלהם ומונעים קשיים שעלולים לדרוש ניתוח נוסף.

תרגילי שתל אמצעיים (מדיאליים)

תרגיל השתל האמצעי נועד לסייע לך לפתח קו מפריד יפה וטבעי בין השדיים החדשים שלך, מה שנקרא קו מחשוף. תרגיל נועד באופן ספציפי למטופלות שעברו ניתוח השתלת שתלים תת שריריים. מנותחות שעברו ניתוח בו השתלים מושתלים מתחת לבלוטות החלב ולא מתחת לשריר ומבצעות את התרגיל הזה מסתכנות בסיבוך נדיר שנקרא "חד-שד".

ראשית, שלבי את זרועותייך אחת מעל השנייה ואספי את התחתית של כל שד בכף ידך. בעדינות דחפי כל שד בו זמנית לכיוון השד השני ולעבר מרכז החזה. החזיקי בתנוחה זו למשך כ-2 שניות, יש לבצע חמש חזרות על התרגיל. יש לבצע תרגיל זה פעמים ביום על מנת לעודד את השתלים שלך להגיע לקיר האמצעי (מדיאלי) כך שתשיגי קו מחשוף יפה.

תרגיל שתל עליון

תרגיל זה מיועד לסייע לשתלים להיות מסוגלים לנוע באופן טבעי בחזה שלך. קיים חלל קופסית (קפסולה) שנוצר לפני החדרת השתל והוא רחב יותר מהשתל עצמו, והשאיפה שלך היא שהשתל יזוז בתוך חלל זה בחופשיות כך שהתנועה והשד יראו טבעיים ויזוזו בצורה ששד טבעי מתנהג. כוח הכבידה מושך באופן טבעי את החזה כלפי מטה ופותח את חלל הקופסית התחתון, כך שעלייך לעזור לשתל להתמקם במיקום העליון.

מקמי את ידך בתחתית השתל. החזיקי את ידך בתנועת מכת קראטה ומקמי אותה אל מול תחתית השתל. האצבע הקטנה שלך צריכה להיות באותו גובה כמו קיר החזה שלך. העדינות החליקי את ידך כלפי מטה, או לחצי בעדינות על תחתית השתל כך שהשתל זז כלפי מעלה. עליך לראות את החלק העליון של השד מתמלא. זה אומר שהשתל זז אל החלק העליון של הקופסית, שזה בדיוק מה שאת רוצה. תרגיל זה מסייע ליצור יותר מרחב בחלק העליון של הקופסית והוא נותן לשתל מקום לזוז כלפי מעלה. גם תרגיל זה יש לבצע פעמיים ביום , בסטים של חמש חזרות כל פעם והחזקה בתנוחה הזו למשך כ-2 שניות.

תרגילי מניעה לתופעת צלקת כוויצה קופסית (capsule Contraction)

חשוב לשמור על תנועתיות של השתלים בתוך ה"כיסים" שלהם בכל יום. פעולה זו מסייעת למנוע את הסיבוך של כוויצה קופסית, תופעה שבה רקמת צלקת מתפתחת מסביב לשתל ומונעת ממנו לנוע בחופשיות בתוך הקופסית שלו וגם מקנה לשד תחושה קשה ולא נעימה. תרגילי לחיצה מסייעים לתנועתיות של השתל. את יכולה לשכב על הרצפה עבור תרגילים אלו או על כדור התעמלות. תוך כדי השענות אחורה, הזיזי את השתל בתנועות סיבוביות בתוך השקע שלו בעזרת אצבעותייך. תנועה זו צריכה להיעשות למשך סה"כ 30 דקות בכל יום. כמו כן עליך ללחוץ את השתל מעט בתוך הקופסית שלו ואז לנענע אותו הלוך ושוב.