יתרונות וחסרונות של הגדלת חזה

יתרונות וחסרונות של הגדלת חזה

ניתוחי הגדלת חזה הפכו במרוצת השנים לפופולאריים במיוחד ונשים רבות בישראל ובעולם כולו בחרו לעבור אותו כדי לשפר את מראה החזה שלהם ולהרגיש טוב יותר עם עצמן, אך כמו במקרים רבים אחרים בהליכים רפואיים אלקטיביים או בנושאים אחרים בחיים, ישנם יתרונות וחסרונות של הגדלת חזה ועל מועמדות לניתוח להבין את שני ההיבטים הללו.

יתרונות וחסרונות לפי סוג השתל

נתחיל מסקירת טיעוני בעד או נגד לפי סוג השתל שבו נעשה שימוש בעת ניתוח הגדלת חזה – שתלי סיליקון ושתלי סיילין (תמיסת מלח):

  • יתרונות שתלי סיילין: יתרון מרכזי הוא שבמקרה דליפה תמיסת המלח שבתוך השתלים מותאמת לסביבת הגוף והיא פשוט נספגת ללא כל נזק.
  • חסרונות שתלי סיילין: יש כאלו שפחות אוהבים את הצורה ששתלי סיילין מקנים לשד וטוענים כי מדובר על מראה פחות טבעי – בעיקר בעת תזוזה של השד.
  • יתרונות שתלי סיליקון: שתלים שמספקים תחושה שופעת ומלאה יותר ובמקרים מסוימים מראה טבעי יותר.
  • חסרונות שתלי סיליקון: במקרה דליפה או אפילו פיצוץ של השתל בתוך השד, הסיליקון הדולף פשוט נשאר בתוך השד וזה עלול לגרום לסיבוכים רפואיים או אסתטיים. יש לבדוק דליפות באופן סדיר.

סימטריה ומלאות

ניתוחי הגדלת חזה הם יעילים מאוד בהקניית מראה סימטרי לחזה ולגוף כולו, באופן טבעי אצל מרבית הנשים, החזה אינו סימטרי ויש שד אחד גדול יותר מהשני, נשים רבות מוצאות תופעה זו כגורם מפריע ובהחלט ישנן נשים שבהן חוסר הסימטריה ברור מאוד. מבחינת מלאות כמובן שמדובר על יתרון עבור נשים שחושבות שהחזה שלהן קטן או לא שופע מספיק, הניתוח מספק מראה מלא, מזדקר, צעיר ושופע במיוחד – אפילו אם לא בוחרים בהגדלה לנפחים הגדולים מאוד התוצאה נראית לעין ומרשימה.

דימוי עצמי

אין ספק כי ניתוחי הגדלת חזה יכולים להיות גורם משמעותי בשיפור הביטחון העצמי של המטופלות, המראה החיצוני משפיע רבות על איך החברה תופסת אותנו ועל הדרך בה אנו מרגישות, לכן חזה מלא ושופע במקרים רבים הופך את המנותחת למלאת ביטחון, הוא משפר את היציבה ואת האסרטיביות. עם זאת, חשוב להיכנס לתהליך של ניתוח הגדלת חזה וניתוח של יתרונות וחסרונות של הגדלת חזה עם ציפיות מציאותיות הן מבחינה פיזית והן מבחינת ההשפעה של הניתוח על הלך הרוח הכללי בחיים.

יתרון לניתוחים משחזרים

עבור נשים שעברו כריתת שד כתוצאה מסרטן שד, ניתוחי הגדלת חזה מציעים יתרון עצום בכך שהם מאפשרים להשיג שחזור איכותי ומלא של השד, שמירה על ביטחון עצמי גבוה ושיפור המראה והתחושה לאחר המחלה והניתוח הקשה בעקבותיה.

סיכונים וסיבוכים

כמובן שישנם סיכונים וסיבוכים אפשריים שיש לקחת בחשבון בעת שקילת יתרונות וחסרונות של הגדלת חזה. הניתוח בהרדמה מלאה ותמיד יש בכך סיכונים, עלולה להיווצר רקמת צלקת לא תקינה בתוך השד ולגרום לבעיות מראה ותחושה, הצלקות עשויות להיות ברורות ולא יפות, תמיד קיים חשש מזיהומים ודימומים וכן הלאה. כמו כן וכמו בכל ניתוח, קיימת רמה מסוימת של כאב ואי נוחות לאחר הניתוח, אלו לרוב חולפות לאחר הימים הראשונים אך נוכחותם בהחלט קיימת. לוקח לחזה עד חודשיים לחזור למראה רגיל ותחושה רגילה ועד עז הוא עשוי להיות נפוח, כואב ורגיש.

עול כלכלי

התחום האסתטי כולו אינו זול במיוחד, בעיקר כי הוא פרטי ולא נכלל במסגרת השירותים של רפואת חירום או הרפואה הציבורית. כך שיש לשים דגש על העלות הפיננסית של הניתוח ועל היכולת לעמוד בתשלומים עליו.