נפיחות לאחר הגדלת חזה

נפיחות לאחר הגדלת חזה

נפיחות בשדיים לאחר ניתוח להגדלת חזה היא תופעה שכיחה וטבעית. אולם, נפיחות חריגה יחד עם כמה סממנים נוספים, דורשת מעקב וטיפול על ידי רופא מומחה.

הגדלת חזה, ככל הנראה הניתוח הפלסטי הפופולארי ביותר  ברחבי העולם, מסייע לנשים רבות להשיג תחושת אושר, שלמות וביטחון עצמי. הדרך לתחושות הללו עוברת דרך כמה תופעות לוואי הנגרמות לאחר הניתוח וביניהן, הנפיחות בשדיים בשבועות לאחריו.

מדוע נגרמת הנפיחות לאחר הניתוח?

הנפיחות לאחר ניתוח הגדלת החזה היא תופעה ידועה ונפוצה ביותר. נפיחות זו עשויה להימשך בין מספר ימים למספר שבועות, בהתאם למיקום השתל ובהתאם לתהליך הניתוחי שבוצע בפועל. מעניין לדעת כי במקרה של השתלת שתלים מעל לשריר, צפויה הנפיחות להימשך בין ארבעה ימים לשבועיים ובמקרה של השתלת השתל מתחת לשריר, צפויה הנפיחות להימשך בין שבועיים לשניים עשר שבועות. מכאן ניתן להסיק שהחלמה מניתוח הגדלת חזה אשר במהלכו הושתל השתל מעל לשריר צפויה להיות קצרה יותר.

כיצד למנוע נפיחות?

סביר להניח שלא תצליחו למנוע לחלוטין את תופעת הנפיחות הטבעית. אולם, תוכלו לצמצם ולהפחית אותה על ידי שכיבה על הגב (בתנוחה זו לא מופעל לחץ על החזה) וכן על ידי שימוש בקומפרסים קרים. מומלץ לקבל את ההנחיות המדויקות לצמצום הנפיחות על ידי הרופא המטפל.

מתי הנפיחות דורשת בדיקה וטיפול?

כאמור, נפיחות היא תופעת לוואי טבעית ממנה יסבלו ככל הנראה מרבית המטופלות לאחר ניתוח להגדלת חזה. אולם, אם לאחר הניתוח תיתקלו בכאב קיצוני, אם תבחינו באזורי עור כהים יותר, בנפיחות מוגזמת או כזו שהולכת ומחמירה, מומלץ לפנות באופן מיידי לרופא.