גושים לאחר ניתוח הגדלת חזה

גושים לאחר ניתוח הגדלת חזה

היווצרות גושים לאחר ניתוח להגדלת חזה היא תופעה שעשויה להיגרם כחלק מתופעות הלוואי הטבעיות לאחר הניתוח או מסיבות אחרות הקשורות לסיבוכים. כך או כך, עם הופעת הגושים יש לגשת ולהיבדק אצל הרופא במהרה.

ניתוח להגדלת חזה, אחד הניתוחים הקוסמטיים הפופולאריים ביותר, נחשב לניתוח יעיל ובטוח בזכות הקדמה הרפואית המודרנית כפי שמציעה לנו המאה ה – 21. בדומה לתהליכים כירורגיים באשר הם, ניתוח להגדלת החזה אינו חף מתופעות לוואי. תופעות לוואי קלות עד בינוניות עשויות להופיע לאחר התהליך הניתוחי כאשר עוצמת תופעות הלוואי ומידת חומרתן הן אישיות לכל מטופלת. אחת מהתופעות אותן כדאי לבדוק ובמהרה, היא היווצרות הגושים לאחר הניתוח. לעיתים מדובר בחלק אינטגראלי משלב הריפוי הטבעי של הגוף ולעיתים, נדרשת התערבות מקצועית כדי לטפל בתופעה כהלכה.

הסיבות להיווצרות הגושים

הסיבות העיקריות להיווצרותם של גושים בשדיים הם תגובה דלקתית לתפרים שנמסו, רקמה צלקתית, הצטברות קרישי דם, זיהום ועוד. חשוב להדגיש פעם נוספת כי הופעת גוש בשד דורשת בדיקה על ידי רופא מקצועי וממומחה כדי שזה יוכל לאבחן את הסיבה המדויקת להופעת הגוש ובהתאם, לספק מענה טיפולי יעיל.

הקשר בין ניתוח הגדלת חזה לבין סרטן השד

על פי מחקרים מקיפים אשר נעשו בארה"ב וברחבי העולם, נשים שביצעו ניתוח להגדלת חזה וכיום הן בעלות שתלים נמצאות דווקא בסיכון מופחת לחלות בסרטן השד, לעומת נשים שלא עברו את הניתוח. הפערים בין שתי קבוצות האוכלוסייה הם משמעותיים – נשים בעלות שתלים נמצאות בסיכון מופחת של – 50-60% לחלות בסרטן השד.

סיכונים לאחר ניתוח הגדלת החזה

לצד הופעתם של גושים בחזה, ניתוח להגדלת חזה מאופיין במספר סיכונים וזאת בדומה לכל הליך ניתוחי. למשל, הופעת צלקות, דימומים, זיהום, הפחתה ניכרת בתחושת השד או לעומת זאת, רגישות מוגברת, דליפת השתל או קרע ועוד. בנוסף, קיימים מספר סיכונים הקשורים להליך הניתוחי עצמו כגון סיכונים הקשורים להרדמה הכללית ועוד.