החלמה מניתוח הגדלת חזה

החלמה מניתוח הגדלת חזה

ניתוחי הגדלת חזה הם בין ההליכים האסתטיים הנפוצים והפופולאריים ביותר בכל העולם, הניתוח עצמו נחשב פשוט ומהיר יחסית. מטרת ניתוח הגדלת חזה היא כמובן בעיקר להגדיל את נפח החזה אך גם לספק מראה סימטרי לחזה, להרים אותו ולשוות לו מראה צעיר ושופע יותר וכן הלאה.

מהות הניתוח היא החדרת שתלים אל השדיים ועיצובן מחדש בהתאם למבנה האנטומי ולרצונות של המטופלת. ניתוחים אלו כוללים אפשרויות שונות של שתלים, חיתוכים וכמובן הרופא המנתח עצמו – אך מעבר לכך יש להבין מראש את כל הנושא של החלמה מניתוח הגדלת חזה.

התאוששות מיד לאחר הניתוח

באופן כללי ניתוחי הגדלת חזה מבוצעים במסגרת של "מרפאות חוץ" – כלומר בקליניקות מיוחדות או בתי חולים פרטיים וללא צורך באשפוז. ניתן לחזור הביתה עוד באותו יום של הניתוח או לאחר יום אחד של השגחה בבית החולים הפרטי בו מבוצע הניתוח. אין ספק כי 24 עד 48 השעות הראשונות לאחר ניתוח הגדלת חזה אינן נוחות וישנן תחושות כאב ואי נוחות ברמות משתנות. החזה כואב ורגיש מאוד וקיים קושי מסוים לזוז – אלו קשיים וכאבים שמתלווים לכמעט כל סוג של ניתוח.

מנותחות עשויות להרגיש תחושות עייפות עקב חומרי ההרדמה והעובדה שהגוף משקיע משאבים בהחלמה והתאוששות. לאחר הניתוח החזה נחשב בתחבושות היקפיות גדולות שמוסרות לאחר כמה ימים וכמו כן יש צורך ללבוש חזייה רפואית במשך הזמן הקרוב לביצוע הניתוח. באופן עקרוני מאוד לא מומלץ להישאר לבד ביום או היומיים הראשונים, לישון בבית שבו יש אנשים נוספים שיכולים לעזור בעת הצורך. ריבוי נוזלים הוא חשוב ומשמעותי להחלמה בריאה ויעילה. ניתן גם לשים קומפרסים קרים על החזה להקלה על תחושת הכאב או הנפיחות.

טיפול במקום הניתוח

אזור החזה עובר טראומה מסוימת במהלך ניתוח הגדלת חזה, לכן במסגרת החלמה מניתוח הגדלת חזה יש לדעת כיצד לטפל באזור המנותח. יהיו במקום תפרים שיוסרו לאחר כמה ימים או ייעלמו מעצמם. יש לשמור על התחבושות על החזה יבשות בכל עת ואם יש צורך להחליפן בצורה מקצועית ומתאימה – את החבישה הראשונית אין להסיר ללא הוראת רופא ולרוב הרופא עצמו יסיר אותה בפגישת המעקב הראשונה בימים שלאחר הניתוח. חשוב להצטייד בחזייה תומכת (רפואית) עוד לפני הניתוח על מנת שהחזה יקבל תמיכה מתאימה שתקל על קבלת תוצאות מיטביות ועל הכאבים – את החזייה יש ללבוש 24 שעות ביממה במשך לפחות שבוע.

פעילות

בימים הראשונים לאחר הניתוח יש לנוח באופן כמעט מלא והגוף גם לא ממש מאפשר להתחיל להתרוצץ, בכל זאת יש לזוז במידה מועטה בתוך הבית על מנת להזרים את הדם ולעזור לגוף להתאושש. מן הסתם כל פעילות פיזית קשה אסורה בתקופה הראשונית לאחר הניתוח – כ-6 שבועות לערך. אין להרים את הידיים מעל לגובה הכתף או לבצע תנועות חדות ופתאומיות באזור החזה, כמו כן רצוי מאוד לא להרים חפצים ששוקלים מעל 5 ק"ג בשבוע הראשון. לגבי שיזוף לאחר הגדלת חזה, צריך לחכות לפחות חודש
ולהקפיד שהצלקת לא תהיה חשופה לשמש. אסור לחשוף את הצלקות בשנה הראשונה לשמש, או לפחות עד שהן כבר לא אדומות. בכל מקרה יש להשתמש במקדם הגנה עם SPF גבוה של לפחות 45.

מתי להתקשר לרופא?

יש ליצור קשר עם הרופא או לגשת לקבלת טיפול רפואי כאשר יש חשד או הופעה של זיהום (אודם מוגזם, נפיחות גדולה, חום או ניקוז מוגלה מהחתכים). במקרים של דימום יתר יש להתקשר לרופא וגם אם חווים תחושות חזקות מאוד של בחילה מעבר ל-24 השעות לאחר הניתוח, גם במקרים של כאב עז ומתמשך יש לבדוק את הנושא.

החלמה ארוכת טווח

מבחינת החלמה מניתוח הגדלת חזה התהליך נמשך ברמות כאלו ואחרות במשך כמה חודשים לאחר הניתוח – עד כחודשיים להחלמה כמעט מלאה. בתקופה זו תיתכן רגישות ונפיחות מסוימות. לאורך הזמן שיחלוף הצלקות יידהו, הכאבים יחלפו ומראה החזה יהיה טבעי,בריא ושופע.