איך מתבצעת הגדלת חזה?

איך מתבצעת הגדלת חזה?

הגדלת חזה כשמה כן היא: ניתוח פלסטי להגדלת חזה. הליך ניתוח הגדלת החזה, נפוץ ופופולארי ככל שיהיה, הוא הליך כירורגי אשר אינו חף מסיכונים וכזה שדורש עבודה מקצועית ומנוסה של מנתחים פלסטיים מוסמכים.

הסיבות להגדלת החזה

הסיבות המביאות אישה לביצוע ניתוח להגדלת חזה הן רבות ומגוונות. נשים מסוימות חשות שלא בנוח עם החזה שלהן בגלל גודלו, אם מדובר בחזה גדול או קטן מהממוצע, בגלל שינויים שהוא עובר למשל בתקופת ההיריון, ההנקה, בגלל שינויים במשקל ועוד. לצד פתרונות פולשניים פחות כמו תרגילי ספורט להרמת החזה, שימוש בחזיות מרופדות ועוד, נשים רבות בוחרות למצוא לעצמן פיתרון קבוע וארוך טווח והוא כאמור, הניתוח להגדלת החזה.

הליך ניתוח הגדלת החזה

עד ליום הניתוח עצמו, קיימים מספר שלבים אותם יש לעבור, כמו מציאת מנתח פלסטי מומחה ומקצועי, ביצוע בדיקות רפואיות מקיפות ועוד. אולם עם הגעת המטופלת למעמד הניתוח, הנה שלבי ההליך הרפואי הצפויים:

  • בעת הניתוח תתבצע הרדמה מלאה הנדרשת בהליך ניתוחי שכזה.
  • הרופא המנתח יבצע חתך בגודל של כ – 1 ס"מ היוצר מעין כיס, אליו צפוי בהמשך להיכנס השתל שאחראי על הגדלת החזה או על עיצוב השדיים. המיקום המדויק של החתך ייקבע על פי תנאיה הטבעיים של המטופלת וגם על פי העדפותיו של הרופא המנתח – מנתחים מסוימים יעדיפו למקם את החתך ליד הפטמה, אחרים יעדיפו למקמו באזור בית השחי ועוד.
  • לאחר מכן, יוכנס השתל אל המקום המיועד. סוג השתל וגודלו ייקבעו באופן אישי עבור כל מטופלת, בהתאם לצרכים האסתטיים ולנתונים שלה.
  • לאחר הכנסת השתל ותפירת החתך, הצוות הרפואי יחבוש את האזור והסרת התחבושות, שמטרתן לעצור את הדימום ולקבע את השתל, תתבצע לאחר 48-72 שעות ממועד הניתוח. הניתוח עצמו צפוי לארוך בין 45 דקות ל – 3 שעות, תלוי במאפייני המטופלת וההליך הנדרש בהתאם.

תופעות לוואי, סיכונים וסיבוכים

אכן, צפויים להופיע כאבים באזור השדיים, בעיקר ב – 48 השעות שלאחר הניתוח. כמו כן, ייתכנו כאבים בזמן פעולות כאלו ואחרות כמו הרמת ידיים אולם אלו צפויים לחלוף בתוך כמה ימים ממועד הניתוח. בשבועות שלאחר הניתוח צפויים השדיים להיות נפוחים עקב הצטברות של נוזלים באזור השתל ובצקות עשויות להיגרם גם כן. תופעות אלו הן זמניות ואמורות לחלוף מעצמן. סיבוכים משמעותיים יותר הם עיוות צורת השד או חוסר סימטריה בין השדיים. סיבוכים נוספים הם דלקות, זיהומים, קריעת השתל וגם חוסר תחושה בשדיים (או לחילופין, רגישות מוגברת) וכאבי שרירים. קודם הניתוח, יספק הרופא המנתח הסברים מלאים ומקיפים אודות תופעות הלוואי, הסיבוכים והדרכים היעילות להתמודדות איתם. חשוב לומר כי על אף עלו, מבוצעים עשרות אלפי ניתוחים להגדלת חזה רק בישראל וניתן לומר כי ניתוחים אלו, בהנחה שהם מבוצעים על ידי מנתחים פלסטיים מקצועיים וטובים, הם ניתוחים בטוחים ששכרם בצידם.