הגדלת חזה לפני אחרי

הגדלת חזה לפני אחרי

ניתוחי הגדלת חזה מאת ד"ר אבישי וינברגר

– שלום שמי ד"ר אבישי וינברגר מומחה לכירורגיה פלסטית.

ניתוחי הגדלת חזה התחילו באופן מסיבי לפני משהו כמו 30 שנה, ההתפתחות הטכנולוגית בנושא של הגדלת השד קשורה בעיקר בשתלים. השתלים הפכו להיות בטוחים יותר. שתלים שיש בהם סיליקון שהוא לא נוזלי, הוא סיליקון שניתן לחתוך אותו והוא נשאר יציב. (ד"ר וינברגר מחזיק שני שתלים מסיליקון בכל יד) כמו שאתם רואים השתלים האלו, זה שתלים שהם שניהם בנפח של 400 סמ"ק. השוני בין השתלים האלו הוא בצורה שלהם, השתל הימני שאני מחזיק ביד ימין שלי, אתם רואים אותו בצד שמאל, הוא שתל שהבסיס שלו רחב יותר והגובה שלו נמוך יותר. והשתל השמאלי שנמצא בצד שמאל שלי הוא שתל בעל אותו נפח בדיוק, הבסיס שלו יותר צר והגובה שלו הוא גבוה יותר. ואנחנו מתאימים לבנות שרוצות את הגדלת השד, את השתלים המתאימים בהתחשב בצורה של בית החזה, בצורה של השד וגם ברצון של המטופלת. אנחנו רואים היום פחות היווצרות של קפסולה, של התקשות השד, לאחר ניתוח. אנחנו רואים היום פחות פיזור של סיליקון במקומות אחרים בגוף. כמעט אפס, כמעט לא רואים את זה בכלל.

הטכניקה של הכנסת השתל שאני אוהב אותה במיוחד, היא טכניקה שמשאירה צלקת קטנה כתוצאה מחתך שמתבצע בחלק התחתון של העטרת (של הפטמה) החתך הוא מאוד קטן. רוב האנשים בארץ מכניסים את השתלים מחתך שמתבצע מתחת לקו השד, החתך הזה מוסתר על ידי השד, אבל אם היא שוכבת, או הולכת עם מחשוף צדדי תמיד אפשר לראות את הצלקת. החתך, לעומת זה, באזור של הפטמה, הוא נטמע טוב באזור של הגבול הטבעי והחתך מאפשר הסתכלות מרכזית על השד, אפשר לראות את השד מכל הכיוונים, השתל לא מונח על חתך ניתוחי ועל תפרים והדבר הזה, לפי דעתי, נותן תוצאות מאוד, מאוד טובות. ובכן כאן אתם רואים (מחזיק איור של השד) חתך דרך השד, כאשר כאן זה השד, זה שריר בית החזה וכאן השתל, זה שתל אנטומי במקרה. אנחנו עשינו חלל בתוך השד, בתוך חלל השד, הנה העטרת והשתל נמצא בתוך השד, מעל שריר בית החזה. אתם רואים שיש פה מספיק רקמת שד ורקמת שומן שיכולים לסוכך על השתל בצורה טובה.

כמו שאתם רואים כאן, השתל נמצא מתחת לשריר בית החזה, שריר בית החזה מפוצל, כאן אתם רואים זה החלק האדום. שריר בית החזה נותן ריפוד נוסף לשתל. עכשיו כשמכניסים את השתל בחתך מתחת לשד, השריר של בית החזה מתרומם כלפי מעלה והוא לא יכול לחבוק את השתל כלפי מעלה כי אין מספיק שריר. מתחת לשריר בית החזה אין חלל, אבל אם ניגשים אל הניתוח החזה בחתך מהפטמה, אפשר להשאיר את החלק הזה מתחת ואת החלק הזה מלמעלה והשריר למעשה מחבק, או חובק, את השד גם מהחלק התחתון וגם מהחלק העליון שלו.