הגדלת חזה בהזרקה

הגדלת חזה בהזרקה

לפני כשנתיים בערך הגיעה לעולם בשורה חדשה ונפלאה – בעלות החזה הקטן, לא יצטרכו לעבור ניתוח כדי להגדיל את החזה שלהן, אלא יוכלו לעשות זאת באמצעות הזרקה בלבד.

ד"ר רוני מוסקונה, היה זה שהביא את השיטה לארץ והוא תומך נלהב בה, לדבריו מדובר בהליך פשוט של הזרקה של חומר הנקרא מקרוליין לשדיים הקטנים, וחומר זה הוא שגורם להגדלת השד, ללא צורך בהרדמה, תפרים וצלקות וכמובן ללא כאבים. ד"ר מוסקונה טוען שהחומר בטיחותי מאוד וכי יש לו את האישורים של משרד הבריאות הישראלי ואת האישור האירופאי. המקרוליין מבוסס על חומצה היאלורונית אשר משמשת כיום בעיקר כחומר מילוי להעלמת קמטים בפנים.

להליך של הגדלת חזה בהזרקה ישנן כיום שתי בעיות עיקריות:

  1. מדובר בהליך מאוד יקר העולה בין 20 ל- 30 אלף ₪, תלוי בכמות החומר המוזרק לשד.
  2. החומר שמוזרק לשד נספג בגוף, לכן על ההליך הזה של הזרקת המקרוליין צריך לחזור מידי שנה עד שלוש שנים.

למרות שנראה שמדובר בשיטה פשוטה בעיקר עם משווים אותה לניתוח להגדלת החזה, השיטה הזו של הגדלת חזה באמצעות הזרקה צברה מתנגדים בקרב מומחי הרפואה האסתטית. הטענה העיקרית נגד השיטה היא שהשיטה אינה מתאימה להגדלת חזה בהיקפים גדולים ולכן כדאי להשתמש במקרוליין כתוספת בלבד, לאחר ניתוח הגדלת חזה. כמו כן ישנה טענה שהחומר החדש יכול להוות בעיה בנוגע לגילוי מוקדם של סרטן השד.

כנראה שגם בנושא הזה של הגדלת החזה באמצעות זריקה, כמו בכל הליך קוסמטי חדש ולא מוכר, עדיף לחכות מספר שנים על מנת שההליך יצבור יותר ניסיון ורק אז להחליט האם זהו באמת פתרון טוב יותר בהשוואה לניתוח רגיל להגדלת חזה.